вівторок, 30 грудня 2014 р.

Фен і шоколадний торт

"Фен і шоколадний торт" - звучить так, ніби це назва нової книги Дарії Донцової :)



Надивившись Мастер-шеф, хто не знає 24.12.14 був фінал по каналу СТБ, де готувались всякі смаколики, і в тому числі випічка та десерти, мені дуже захотілось спробувати один із них, а нагода для цього з'явилася (як в народі кажуть - На польське різдво).
Отже, полистала я мамині "міліонні записи тортів", залізла в інтернет, щоб подивитись як все готується, найшла в себе рецепт Панна котти і давай готувати торт, а-ля десерт Оксани Мансирової.
Це стосується десерта, в основі якого були торт Захер та ванільна Панна котта.
Для мене ці два рецепти є новими, тому все що сподобалось (чи ні) і як я це робила - розпишу. Ну і відкрию цю "таємницю за сіма замками" - де ж це я використала свій фен.

Почну, мабуть, з коржа на торт.

Торт Захер
(я не промащувала джемом, як в оригінальному рецепті, але мені здалось, що Оксана теж цього не робила)

рецет з маминих записів

60 г гіркого чорного шоколаду
170 г вершкового масла
150 г цукру
150 г муки
6 середніх яєць
0,5 ст. л. коньяку
2 ч. л. розрихлювача (це порошок для випічки)
1 ч. л. ванільного цукру (я додаю завжди цілий пакетик)
35 г какао
50 г мигдальних горіхів (я додала очищених грецьких)

Приготування
Розігріти духовку до 170 °С.
Вистилити дно форми (у мене діаметр мав 24 см) для випічки пергаментним папером.

Розмолоти грецькі горіхи в блендері з допомогою насадки ножа.



Шоколад розплавити на паровій бані, або як це роблю я: поставити у мікрохвильовку, нагрівати декілька разів по секунд 20-30 і гарно розмішувати в проміжках, аж до повного плавлення шоколаду.


Охолодити його злегка - просто щоб не був гарячим. 
Відділити жовтки від білків. Білки збити міксером, поступово збільшуючи швидкість. В кінці взбивання додати 100 грам цукру і разом взбити до стійких піків. Перевернувши ємність білки не повинні вилитись чи випасти!


Розмякшене масло (потримайте його при кімнатній температурі до мягкого стану) взбити міксером з 50 грамами цукру. Я використовую ті ж самі насадки (не мию), якими взбивались білки - моя особиста порада, як економити час і воду.


Влити в масло розплавлений шоколад, всипати ванільний цукор і додати коньяк. Все гарно взбити до однорідного стану.


Ввести у суміш по-одному жовтки, після кожного гарно розмішуючи.


У мене вийшла досить густа кремоподібна маса.



Муку просіяти разом з порошком для випічки та какао.
Акуратно знизу вверх вмішати силіконовою лопаткою половину білків, половину подріблених горіхів та половину сухих інгрідієнтів (тих, що з мукою).


Тепер потрібно акурато вмішати залишки борошна та горіхів, і ще половину з половини взбитих білків (тобто залишіть частину білків на сам кінець змішування). Гарно перемішати, додати останні білки, ще раз перемішати обережно, і тісто готове.
Вийшло доволі густе тісто, тому я і очікувала щільний корж.
Закласти тісто у форму, розрівняти лопаткою і випікати до готовності (провіряти дерев'яною палочкою). У мене це зайняло 40 хв.


Я повністю остудила його у формі на решітці. Ось такий корж у мене випікся.



Він злегка підріс, але не опав (це пов'язано з густотою тіста).
Такий вигляд він мав всередині. Гарна, на мій погляд, сухувата м'якуш, на смак малосолодка, горішки трошки відчувались.



Корж остигав і чекав свою Панна котту, про яку я напишу окремо.

Немає коментарів:

Дописати коментар